The cream will rise and the crap will sink. Sådan lyder et berømt mundheld om kvalitet. Men ovenpå cremen finder man sommetider skum. Andre gange Afskum. Navnet kunne lugte lidt henad metal, men Prince Askar, den borgerlige person bag det selvudslettende pseudonym, gør mere i en art dramatisk synthrock som emballage for sine melankolske, samfundskritiske fortællinger, blandt andet om det at være ung og minoritet i Danmark. I ryggen har Afskum folk som Bjarke Niemann (Spleen United) og August Kulmann (Statisk), og så er der hans nærmest magnetiske, ofte effektindhyllede, mørkrandede røst som fikspunkt midt i det hele. Han blev i 2022 booket til Roskilde Festival nærmest på sit glatte ansigt. Ikke et eneste nummer havde på det tidspunkt ramt streamingtjenesterne, men Afskums hemmelige våben er også hans kompromisløse koncerter, og på dén front havde rygterne om hans energiske, ætsende og euforiske tilstedeværelse på en scene løbet stærkere end musikken selv. Først sidste forår landede hans selvbetitlede debutalbum og cementerede Afskums velfortjente hype.