Bliv frivillig og få en festlig fællesskabsfølelse
Den allerstørste drivkraft bag GrimFest er de mange frivillige kræfter, som med deres engagement og passion skaber en fantastisk oplevelse for gæsterne – og du er også velkommen! Som frivillig bliver du en værdsat del af et mangfoldigt fællesskab og får en oplevelse for livet.
Vi sørger for, du får lige præcis den mængde ansvar, du er klar til tage. Man skal som frivillig naturligvis løse en række praktiske opgaver, men som udgangspunkt får du lov til at bidrage med det, du er bedst til. Husk – man skal være fyldt 18 år!
Mange af vores frivillige kommer igen år efter år, fordi der opstår en helt speciel fællesskabsfølelse, når man løfter i flok på GrimFest.
Der er altid plads til nye – også dig!
Har du lyst til at være frivillig på GrimFest skal du oprette dig i vores system og herefter kan du vælge lige de vagter du ønsker.
Er du en teamplayer?
Som frivillig på GrimFest kan man også deltage som et hold. Måske er du med i en forening, en vennegruppe eller et hold af gode kollegaer, som bare virker allerbedst, når I er sammen. Derfor giver vi muligheden for, at I kan tage jeres vagter samlet og give den max gas i fællesskab.
OBS: Man skal være minimum 4 personer og max 10 pers, for at danne et hold.
Ønsker du at tilmelde et hold, skal du skrive til os på frivillig@grimfest.dk, så finder vi den helt rette plads til jer.
Som frivillig på GrimFest får du…..
- Partout armbånd & mulighed for camp
- Forplejning under din vagt
- Fest for frivillige – her kan du møde dine medfrivillige på årets festival
- En unik oplevelse som du ikke vil glemme!
Opret dig som frivillig og modtag nyheder fra os om frivillighed på GrimFest
Vagter for GrimFest2025 vil blive frigivet i foråret 2025
Har du spørgsmål kan du kontakte os på frivillig@grimfest.dk eller på telefon 60550600 mellem kl. 09.00 og 15.00.
Som frivillig på GrimFest kan du vælge mellem..
Bar
Servicering af gæsterne
Barerne er det helt store omdrejningspunkt på festivalen. Opgaven i baren består primært i at udskænke drikkevarer og tage imod betaling. Der vil også være praktiske opgaver, så som opfyldning samt at holde baren ryddelig. Hver bar har en dedikeret baransvarlig, der sikrer, at holdet og baren fungerer optimalt, så både du og gæsten får den bedste oplevelse. Det en fordel at være serviceminded og have lysten til at give et smil til dit team og selvfølgelig til vores glade gæster.
Indgangen
Det første møde med vores glade festival-gæster.
I indgangen byder vi velkommen til vores dejlige gæster som glæder sig til at komme ind og opleve festivalpladsen. Her tages i mod billetter og gives armbånd på. Der skal ydes god service og gives et smil med på vejen. Der kan være travlt i nogle perioder, men du vil altid stå sammen med et hold af andre frivillige. Din base vil være i indgangsvognen ved publikumsindgangen.
Stagehands
Stage Hands arbejder backstage og on-stage.
Du hjælper med sceneskift mellem koncerterne og sørger for at gear og teknik kommer af og på scenen, sammen med det professionelle produktionshold. Bag scenetæppet skabes den gode oplevelse for kunsterne, så de kan træde ind på scenen med god energi.
Det er ikke et must, at du har prøvet denne opgave før, men du skal være klar på at handle hurtigt, samt være i stand til at løfte og håndtere tunge ting.
Frivillig Området
Vil du hygge om festivalens frivillige?
Selvom en frivilligvagt kun er 6 timer, så kan man trænge til en lille pause. I vores frivillig-område kan man få sig en velfortjent og roligt stund og et måltid mad.
Opgaven i dette område består i at værne om at de frivillige får en god pause, servere mad, udlevere drikkevarer og sørge for at holde lokalet hyggeligt og ryddeligt. Du vil arbejde i team med festivalens frivilligkoordinator og sammen med en makker.
Grim patruljen
Har du et godt øje for detaljer og har du lidt praktisk snilde? Så er dette lige noget for dig.
Opgaven for Grim patruljen er at kvalitetssikre pladsen og sørge for at der bliver rettet op, der hvor der er behov lidt ekstra service. Helt konkret skal du rundere pladsen sammen med min. 1 makker og sikre hegn, fikse mindre fejl og mangler, og hjælpe til at pladsen forbliver pæn og i orden.
For at blive frivillig skal du:
1. Oprette dig som frivillig i vores system.
2. Booke to vagter (2×6 timer) i bookingsystemet.
Du modtager en mail for hver vagt der er bekræftet.
3. Læs din mail for nærmere information…
Får du brug for at ændre eller slette dine vagter, bedes du skrive til frivillig@grimfest.dk.
Som frivillig på GrimFest forventer vi, at du er indforstået med at;
- Du er fyldt 18 år for at være frivillig.
- Du skal bidrage minimum 2 x 6 timer under festivalen.
- Du melder afbud hvis du bliver forhindret i at tage din vagt. Dette gør du ved at sende os en mail senest 14 dage før afviklingen af festivalen på frivillig@grimfest.dk, herefter er din tilmelding bindende!
- Melder du afbud under 14 dage før festivalen, forbeholder Den Grimmeste APS sig retten til at opkræve et gebyr på 250 kr. Det skyldes vi bruger mange arbejdstimer på at udarbejde og koordinere vagtplaner.
- Udebliver du fra din vagt vil du blive opkrævet et beløb svarende til partout billettens pris samt et gebyr på 250 kr.
- Bliver du syg før din vagt skal du staks kontakte vores frivilligkoordinator via telefon 71463811. Bliver du syg under selve festivalen og har allerede hentet dit armbånd, skal du møde personligt op ved frivillig check-ind så du ikke bliver noteret som udeblevet. I særlige tilfælde kan festivalen gøre krav på at se en lægeerklæring.
- Du møder op frisk, veloplagt og i god tid.
- Det ikke er tilladt at forære noget væk på festivalen. Gratis udskænkning eller udlevering af mad- eller drikkevarer samt snyd med værdikort vil blive opfattet som tyveri og meldt til politiet.
- Du ikke må møde beruset op på din vagt, ligesom det heller ikke er tilladt at drikke alkohol på din vagt.
- Brug af og handel med euforiserende stoffer er forbudt på pladsen.
- Det ikke er tilladt at medbringe egne drikkevarer; hverken med eller uden alkohol.
- Slåskamp, trusler og lignende ikke accepteres på pladsen.
- Det er på eget ansvar, hvis du tager værdigenstande med på festivalen.
- Alle Grim frivillige er forsikret via. den lovpligtige arbejdsskadeforsikring. Denne forsikring dækker personskade, men ikke private ejendele.
- Under afviklingen af festivalen vil der være professionelle fotografer til stede, som tager billeder af både gæster, frivillige, crew og artister. Vi forbeholder os retten til at bruge disse billeder i markedsføringen af festivalen. Hvis du ikke ønsker at fremgå på et billede, bedes du kontakte os på info@grimfest.dk
GrimFest er ikke mulig uden dig! Vi løfter i flok, og derfor kan det også mærkes, hvis nogen udebliver. Du og din indsats gør en kæmpe forskel. Derfor har vi stor tillid til, at du bærer dit ansvar og er indforstået med ovenstående frivilligpolitik.
Har du spørgsmål kan du kontakte os på frivillig@grimfest.dk eller på telefon 71463811 tirsdage og torsdage mellem 16.00 og 18.00.
Camp for de frivillige på festivalen:
Som frivillig får du gratis adgang til campingområdet. Her etableres et område forbeholdt frivillige, som du kan vælge at benytte. Tilmelding via link i informationsmail.
Ønsker du at have en campingvogn med som frivillig, bedes man købe en campingvognsbillet i billetsystem.
Tilmeld dig som frivillig
Opret dig nu og modtag vores nyhedsbrev med meget mere info samt invitation til frivillig introdag
OBS: Vagtplan for GrimFest 2024 vil fremgå fra d.15 marts.