Frivillig Info

Vagter

Som frivillig på GrimFest bidrager du i år med 2 x 5 timers vagter. Du kan vælge at tage dem samlet (10 timer) eller over flere dage (2 x 5 timer).

Det er din nærmeste linjeleder, der sætter vagtplanen.  På de fleste områder har du selv dog mulighed for at vælge de vagter, der passer dig bedst. Du har altid mulighed for at ønske vagter, for eksempel hvis der er nogen, du ønsker at arbejde sammen med. Vi gør vores bedste for at få det hele til at gå op og gøre alle glade.

 

Tilmelding

Tilmelding som frivillig på årets GrimFest gøres via dette LINK, som leder dig ind i vores frivilligsystem Mobilise.

Her indtaster du de informationer, vi har brug for, samt hvilket område du gerne vil bidrage på. Du har mulighed for at vælge 3 områder i prioriteret rækkefølge. Du kan også nøjes med at vælge blot ét område, da det sker meget sjældent man ikke får sin første prioritet opfyldt.

Når du har valgt dit område, får du mulighed for at angive ”andre oplysninger”. Her kan du kan angive, hvis du har ønsker om at arbejde sammen med én eller flere andre personer, specifikke vagtplans ønsker eller hvis du har anden relevant info, du syntes, vi burde vide.

Når du har indsendt din ansøgning, godkender vi dig som frivillig på årets GrimFest, og du får tilsendt et login, hvor du efterfølgende vil kunne gå ind og vælge vagter, se dine vagter og anden relevant information. Det er også på Mobilise, at vi løbende informere dig, hvis der forekommer ændringer, og sender vigtige nyheder og information.

Du er altid velkommen til at kommunikere med os på mail: frivillig@grimfest.dk eller din linjeleder, som du har mulighed for at skrive til i Mobilise.

 

Områder/opgaver

Som frivillig på GrimFest tilbyder vi kun opgaver under festivalens afvikling. Hvis du ønsker at hjælpe til før eller efter GrimFest, skal du vælge ”Grimhøjskolen” ved tilmelding i Mobilise. På Grimhøjskolen bidrager/deltager du 4 dage før festivalen og 1 dag efter. Du kan læse mere om Grimhøjskolen HER

Som frivillig under festivalen har du mulighed for at bidrage på følgende områder:

 

Barteamet

Barteamet arbejder i festivalens barer. Opgaven består primært i servicering af drikkevare til vores gæster. Her er det en fordel at være en servicemindet person og lidt af en blæksprutte, der kan overskue flere ting og mange mennesker på en gang. Det er et krav, at du er fyldt 18 år.

 

Serviceteamet

Serviceteamet arbejder på hele pladsen. Her kan du stadig dig som en del af festen, selv om du er på vagt. Opgaverne består i at holde pladsen ren og lækker, hvor du oftest vil gå en runde med en makker, og med en nappetang og pose sørge for, at pladsen altid fremstår som den hyggelige have den nu engang er 😉

 

Lagerteamet

Drikkevarelageret finder sted backstage. De konkrete opgaver består overordnet i at bogføre, hvad der går ud og ind af lageret, samt at levere varer ud til barerne.
Et super hyggeligt område, hvor man arbejder med håndterbare og konkrete opgaver. Og hvor der er ro og tid til en hyggesnak mellem og under arbejdet.

 

Vagtteamet

Denne opgave finder sted langs hegnet, hvor du patruljerer eller på vagtposter. Arbejdet er en forlængelse af Securitas arbejde, hvor du enten skal tjekke armbånd, stå vagt ved hegn eller ved ind- og udgange.

 

Stageteamet

Stageteamet arbejder backstage og on-stage. Opgaven består overordnet af håndtering af sceneskift mellem koncerterne, hvor instrumenter og anlæg skal ud efter én koncert og nyt skal på scenen til næste koncert.

Det er ikke et must, at du har prøvet denne opgave før, men derimod at du er villig til at tage imod forskellige opgaver fra din linjeleder, og at du er villig/i stand til at løfte og håndtere tunge ting.

 

Olivias køkken

Olivias køkken laver og sælger mad, samt øl og vand til frivillige. En lille intern og hyggelig bar, hvor du altid kan finde andre frivillige. Stedet, hvor du kan slappe af, drikke en fyraftensøl med din linjeleder eller få varmen af vores kærlige og hjertelige madmor, hvis kærlighed fylder dig varme og tryghed.

 

Forplejning og logi

Som frivillig får du gratis adgang til campingområdet. Her etableres et område forbeholdt frivillige, som du kan vælge at benytte.

Forplejning kan du bl.a. finde i Olivias køkken, hvor du kan købe et måltid mad, samt øl og vand for 25 kr. Alle frivillige får udleveret et værdikort på 100 kr., som du kan vælge at bruge i Olivias køkken eller på pladsen, hvor alle barer og madboder også tager imod værdikort.

Har du valgt 10 timer i streg, får du mulighed for en spisepause under din vagt, ellers beder vi om, at du spiser før eller efter vagterne.

 

Foreninger

Som noget nyt i år, har vi valgt at inddrage foreninger i afviklingen af GrimFest. Ser du en mulighed for et samarbejde, så kontakt Merle på frivillig@grimfest.dk og hør om hvilke konkrete muligheder og samarbejder, vi kan tilbyde.

 

Kontakt

Du er altid velkommen til at kontakte os med spørgsmål – store som små.

Har du spørgsmål til det at være frivillig helt overordnet, kan du kontakte os på frivillig@grimfest.dk

Har du spørgsmål til din konkrete opgave, dit område eller vagtplan, kan du kontakte din linjeleder via mobilise, hvor du også kan finde din linjeleders mail og telefonnummer.

 

Bliv frivillig på GrimFest 2019!

Frivilligpolitik

Det er vigtigt for os, at du er klar over din rolle og din betydning som frivillig på GrimFest.

GrimFest er båret af frivillige kræfter hele vejen igennem organisationen – det er den kernekraft, der får GrimFest afviklet hvert år.

Vi løfter i flok, og derfor kan det også mærkes, hvis nogen udebliver. Dit arbejde og din indsats gør en forskel. Derfor har vi stor tillid til, at du bærer dit ansvar og er indforstået med nedenstående frivilligpolitik:

Som frivillig på GrimFest forventer vi, at du er indforstået med:

  • At du skal bidrage minimum 2 x 5 timer under festivalen, eller 4 dage før og 1 dag efter i forbindelse med GrimHøjskolen
  • At du er fyldt 18 år, hvis du skal servere alkohol
  • Hvis du skulle blive forhindret i at tage din vagt, at du melder afbud til din nærmeste linjeleder. Dette gør du ved at sende din linjeleder en mail senest 14 dage før, herefter er din tilmelding bindende. Skulle du blive akut syg eller forhindret under afvikling, beder vi dig ringe afbud til din linjeleder hurtigst muligt
  • At du møder frisk op og i god tid på din vagt
  • At du ikke må møde beruset ind på din vagt, ligesom det heller ikke er tilladt at drikke alkohol under din vagt
  • At brug af og handel med euforiserende stoffer er forbudt
  • At det ikke er tilladt at forære noget væk på festivalen. Gratis udskænkning eller udlevering af mad- eller drikkevare samt snyd med værdikort vil blive opfattet som tyveri og meldt til politiet.
  • At det ikke er tilladt at medbringe egne drikkevare; hverken med eller uden alkohol
  • At slåskamp, trusler og lignende ikke accepteres på pladsen
  • At det er dit eget ansvar, hvis du tager værdigenstande med på festivalen
  • Alle GrimFrivillige er forsikret via. den lovpligtige arbejdsskadeforsikring. Denne forsikring dækker personskade, men ikke private ejendele
  • At vi arbejder i et fællesskab, hvor vi passer på hinanden såvel som på GrimFests gæster